.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با اعلام جریمه دانشجویان معترض نوشیروانی بابل به خاطر اعتراض صنفی ؛
رئیس دانشگاه نوشیروانی : برای دانشجویان پتو تهیه کردیم ! / با خارجی ها توافق کردیم برای دانشگاه ما ساختمان و خوابگاه بسازند !/ برای تهیه سرویس های دانشگاهی، راننده خودرو های کرایه ای اعتراض خواهند کرد !
شمال نیوز : در پی تجمع اعتراض آمیز و شدید جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در اعتراض به وضعیت صنفی این دانشگاه مقابل ساختمان مرکزی ، رئیس این دانشگاه در اظهاراتی به توجیه عملکرد خود پرداخت .....
رئیس دانشگاه نوشیروانی : برای دانشجویان پتو تهیه کردیم ! / با خارجی ها توافق کردیم برای دانشگاه ما ساختمان و خوابگاه بسازند !/ برای تهیه سرویس های دانشگاهی، راننده خودرو های کرایه ای اعتراض خواهند کرد !

شمال نیوز: رییس دانشگاه نوشیروانی بابل در حالی در گفتگو با یک رسانه به اعتراضات اخیر این دانشگاه واکنش نشان داد که نا رضایتی دانشجویان این دانشگاه هر روز بیشتر می شود و در پیام های متعدد پاسخ « واثقی امیری » را قانع کننده ندانستند .

به گزارش شمال نیوز ، در پی تجمع اعتراض آمیز و شدید جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در اعتراض به وضعیت صنفی این دانشگاه مقابل ساختمان مرکزی ، رئیس این دانشگاه در اظهاراتی به توجیه عملکرد خود پرداخت .

دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل علت اصلی تحصن را  در رابطه با سنوات رایگان، افزایش ظرفیت خوابگاه، پکیج هفتگی صبحانه، ساعت ورود و خروج خوابگاه، اینترنت دانشگاه و خوابگاه، سرویس ایابو ذهاب دانشجویان به شهرهای مجاور، اجرایی شدن شیوه نامه انضباطی مصوب ۱۳۹۵ و توزیع غذا در خوابگاه کوثر اعلام کردند .

در همین راستا ایسکا نیوز ، گفت و گویی با جواد واثقی امیری ، رییس دانشگاه نوشیروانی بابل انجام داده که گزیده ای از آن را به انتخاب خبرنگار ما ، می خوانید :

حدود 30 ، 40 نفر اعتراض کردند !

رییس دانشگاه نوشیروانی بابل با کم اهمیت جلوه دادن اعتراضات شدید و گسترده این دانشگاه ، گفت: حدود 30 تا 40 دانشجو از مجموع ۶ هزار دانشجویی که داریم درخواستی داشتند و توضیحات لازم را به معترضان ارائه داده ایم. بخشی از درخواست ها به بخش ریاست مربوط می شود و برخی دیگر مربوط به هیات امنا دانشگاه است.

امیری واثقی  افزود: یکی از درخواست ها مربوط به سنوات 9 ترم بوده که رایگان است و دانشجویان درخواست کرده اند یک ترم رایگان دیگر اضافه شود.اگر هیات امنا این موضوع را تایید کند ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت و از این موضوع استقبال می کنیم.

وی تصریح کرد: ما نقطه ضعفی نداریم و بخشی از تصمیمات از حوزه کاری ما خارج بوده و تصمیم نهایی به عهده هیات امنا است. به هیچ عنوان این موضوع را قبول ندارم و تمام تلاشمان را برای تامین رفاه دانشجویان انجام داده ایم.از لحاظ منطقی هم باید قبول کرد که دانشجویان باید در همان 9 ترم درسشان را تمام کنند.جدا از این، تصمیم گیری در مورد اضافه شدن ترم رایگان به عهده هیات امنا دانشگاه ها است.

او گفت: توضیحات لازم را در اختیار هیات امنا ارائه کرده ایم و مصوبه ترم های دانشگاهی را در اختیار دانشجویان قراردادیم. آیین نامه آموزشی را وزارت علوم تعیین می کند و نمی توانیم تغییر دهیم.

با سرمایه گذار خارجی برای ساخت خوابگاه توافق کردیم !

رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل ادامه داد: اینکه میزان تقاضای افراد با میزان خوابگاهی که دراختیارشان قرارداده ایم با هم هماهنگ نیست را قبول کردیم ظرفیت خوابگاهمان ممکن است با همه تقاضاهای به خصوص افزایش پیدا کرد اما این موضوع در مورد همه دانشگاه ها است. همه تلاشمان این است تا ظرفیت خوابگاه را توسعه دهیم. با سرمایه گذار خارجی صحبت کرده ایم و به توافق رسیده ایم تا ساختمان های مسکونی احداث کنند. محدودیت خوابگاهی برای همه دانشگاه ها وجود دارد.

 پهنای باند اینترنت را افزایش می دهیم

رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل تصریح کرد: در دانشگاه مشکل اینترنتی نداریم و علی رغم این موضوع پذیرفتیم که سرعت اینترنت را افزایش دهند. حتی اگر پهنای باند اینترنت را افزایش دهید مجددا هم می توان این پهنا را افزایش داد و هیچ مشکلی برای اینترنت نداشتیم. سرویسی که دراختیار دانشجویان قرارداده ایم برای انجام کارهای آموزشی، پژوهشی و حتی برای بخش ارتباطات و فضای مجازی کافی است. تراز سرعت اینترنت دانشگاه نوشیروانی از متوسط دانشگاه ها بیشتر است. با این حال قرارشد با توجه به هزینه هایی که داریم سرعت اینترنت را افزایش دهیم.

راننده خودرو های کرایه ای به سرویس های داشگاهی اعتراض خواهند کرد !

واثقی امیری ادامه داد: بحث دیگر دانشجویان معترض برای ایجاد سرویس برای رفت و آمد به استان های دیگر است که این موضوع از عهده ما خارج بوده و نمی توانیم خودرو هایی را تهیه کنیم تا از شرق و غرب کشور دانشجویان راهی بابل شوند. این موضوع دراختیار ما نیست و هیچ کجای دنیا چنین کاری را انجام نمی دهند. برای تهیه سرویس های دانشگاهی، راننده خودرو های کرایه ای اعتراض خواهند کرد !

برای دانشجویان پتو تهیه کردیم !

او افزود: بحث دیگر این بود که دانشجویان به ما اعلام کردند که می خواهند تحصن کنند و من هم مخالفتی انجام ندادم و علی رغم قوانین دانشجویان قصد داشتند شب را در دانشگاه سپری کرده و به تحصن خود ادامه دهند و اجازه دادند آنها در فضای دانشگاه حضور داشته باشند و حتی برای دانشجویان پتو تهیه و در اختیارشان قراردادیم. برخلاف قانون و با توجه به اینکه در فضای دانشگاه و محیط های اداری درها باز نمی شود در هوای سرد به دانشجویان پتو دادیم.

ارتقاء درجه خوابگاه و آشپزخانه دانشگاه نوشیروانی / خوابگاه متاهلی نداریم

رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل گفت: براساس درجه بندی رتبه خوابگاه و آشپزخانه دانشگاه در سال جدید را ارتقاء داده ایم. سطح 3 را به سطح 2 و سطح 4 را به سطح 3 افزایش داده ایم. در مورد خوابگاه متاهلی هم باید بگویم تا کنون کسی درخواستی نداده و خوابگاهی هم با عنوان متاهلی در اختیار نداریم.

سه ساعت با دانشجویان جلسه داشتیم و با دانشجویان صحبت کردیم و کسانی هم که در این تجمع حضور داشتند خودشان خوابگاهی بودند و مشکلی در این خصوص نداشتند.

دانشجویان معترض جریمه می شوند !

رئیس دانشگاه نوشیروانی محترمانه دانشجویان معترض را تهدید به جریمه کرد و  افزود: مگر دانشگاه زندان بوده که دانشجویان را حبس کنیم. این موضوع کاملا کذب بوده و کوچکترین واکنشی به دانشجویان نداشته ایم. حتی مسوولان حراست دانشگاه هم هیچ زد و خوردی با دانشجویان معترض نداشته اند. ما به دانشجویان نگفتیم بالای چشمتان ابرو است و آنها خلاف قانون دانشگاه عمل کرده اند و طبق قانون هم جریمه خواهند شد.

« شمال نیوز » از این پس نیز مطالبات صنفی دانشجویان دانشگاههای استان را مطالبه گری خواهد نمود .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

انبوه ساز 30 آبان 1397
چقدر ما بدبختیم که خارجی ها باید برای ما خوابگاه و ساختمان بسازند مگر در سال تولید داخلی نیستیم ؟ انبوه سازها و مهندسا مازندرانی آماده هستند چرا از خارج ؟
پاسخ ها به این نظر
علی 3 آذر 1397
باسلام شماتازه متوجه شدی ماچقدربدبخت هستیم
مهرداد 3 آذر 1397
گفته سرمایه گزار خارجی. یعنی با سرمایه خودش میاد بسازه. حالا شمای انبوه ساز هم اگه با سرمایه خودت میای خوابگاه بسازی بسم الله. بفرما بساز.
نا شناس 1 آذر 1397
ما چقدر بدبختیم
نا شناس 2 آذر 1397
آقای رئیس این جواب خوبی نبود برای دانشجویان
انبوساز 1 آذر 1397
بعید می دانم ایشان رییس دانشگاه باشند زیرا عملا مانند یک پیمانکار اقتصادی صحبت می کند و احتمالا در شرکت های پیمانکاری سهام دار یا سرمایه گذار است.
اصلا با این مدل صحبت با آینده سازان مملکت از زبان یک رییس دانشگاه جای تاسف دارد. لطفا ایشان را پست دیگری مانند رییس صادرات و واردات و یا رییس اصناف بازاری نمایید زیرا بدون پست که نمی توانند باشند لطفا جابجایی پستی برای ایشان در نظر بگیرند تا حداقل دانشجویان رییسشان یک فرهنگی در این شرایط خاص باشد
محمدجواد 2 آذر 1397
به عنوان یک دانشجوی دانشگاه نوشیروانی متاسفم که رییس دانشگاهمان که هیات علمی دانشکده مهندسی عمران است، باید برای تاسیس خوابگاه با خارجی ها قرارداد ببندد
دانشجو 3 آذر 1397
رییس دانشگاه بسیار منطقی برخورد کردند وپاسخشان هم درست به نظر می رسید.
نا شناس 3 آذر 1397
ایشان نگفتن که باخارجیها جهت ساخت خوابگاه قراردادبستند بلکه منظورشان ازپیمانکارخارجی،شخصی خارج ازدانشگاه به عنوان پیمانکار بوده اندچون براساس قانون خود دستگاه اجازه ساخت خوابگاه راندارد.
کارمند 3 آذر 1397
من در تعجبم چرا بعداز چندین سال ریاست آقای واثقی امیری .چرا در دانشگاه ما مسئول دیگری انتخاب نمی شود .آیا وقت آن نرسیده که یک جابجائی ریاستی انجام شود ؟.آیا قحط الرجال شده در دانشگاه .مسئولین محترم استانی .هیات امناء به فکر باشید .دانشگاه در وضعیت خوبی نیست وامنیتی و.....شده است .؟؟؟؟/
صابر 2 آذر 1397
سلطان لابی حوصله بحث با امثال دانشجویان را نداشت و نداره مثل همیشه.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.